Oslava 10. narozenin Ufouna

Rok se s rokem sešel a Honda Civic 8. generace je na světě již 10 let. Díky svým extravagantním tvarům si hned na počátku své existence vysloužil Civic přezdívku Ufo. I dnes, kdy na cestách potkáváme facelift 9. generace Hondy Civic, se za Ufounem lidé otáčejí. Jeho desáté narozeniny jsme oslavili stylově, a to českým srazem majitelů a fanoušků z 8G Hondaclubu.

AdobePhotoshopExpress_368b31c6da844d2c9bebc32586138b8f

Celý sraz probíhal v Rekreačním areálu Losinka, jež se nachází v Rapotíně u Šumperka. Začátek byl již v pátek 1. 5. 2015, kdy se do areálu dopravila již početná skupina Ufounů a Ufounistů, převážně ze vzdálenějších koutů České republiky a Slovenska. Já osobně jsem se společně s jedním „Hondafanatikem“ Zdendou vydal na cestu až v sobotu ráno. Z Opavy jsme vyrazili směr Bruntál a Rýmařov. To jsme ještě netušili, jaká cesta nás čeká. Téměř dokonalý povrch, nádherné zatáčky a minimální provoz! Asi vám nemusím říkat, že jsme si cestu náramně užili a v každé zatáčce jsme dávali autům pořádně zabrat.8gsraz1Kousek za Bruntálem jsme v zrcátku zahlídli Mazdu 3 MPS – 280 koníků, 400 Nm točivého momentu. Takové parametry nenechaly Zdendu s jeho ostrým Ufounem TypeR s cca 215 koníky chladným a chtěl si poměřit síly. V tu chvíli jsem obě auta asi 15 km neviděl a jel si svým tempem. Poté jsme ale jeli v jednom vláčku a všichni tomu dávali pořádně za uši až do cíle naší cesty. Tempo nám udával ten nejpomalejší, já, protože jsem jediný měl navigaci až do místa srazu. To ale nic nemění na faktu, že můj Civic zažil doposud nejrychlejší, nejšílenější a nejvíc „na hraně“ jízdu svého života. 8gsraz2

8gsraz5

Po přibližně dvou hodinách jsme dorazili do areálu Losinka. V okolí již bylo asi 14 Civiců všech barev, motorů a výbav. Proběhlo seznámení s majiteli, pokec a oběd. Po vyčerpávajícím hokeji Slovenských hokejistů s Dánskem (gratulujem bratia!) byla naplánovaná spanilka, neboli projížďka v koloně po okolí. Ta vedla po okolí plném krás Jeseníků s několika serpentinami a malebnými výhledy. Projížďka docela pomalým tempem trvala hodinku a půl a doufám, že z ní bude i nějaké pěkné video (přidám jej hned jak bude hotové). Cestou zpět do areálu jsme se všichni seřadili na travnaté ploše pro společné foto všech 34 aut, které vydržely. Celkově se jich ale na srazu otočilo asi 40.

8gsraz3Pofocení sevětšina osazenstva přesunula do restaurace a čekala na selátko, které se pro nás připravovalo již od oběda. Postupně se lidé odebírali domů, ovšem Zdenda s dalším TypeR bláznem ze srazu jel projet okolní serpentiny. Takovou příležitost jsem si nemohl nechat ujít a ze sedadla spolujezdce si vychutnal přetížení, kvílení pneumatik a řev motoru v 8 600 otáčkách za minutu při projíždění jedněch z nejlepších zatáček co jsem kdy viděl. Kdo nezažil, neuvěří. Po nových úpravách jako samosvor, upravení průběhu výkonu motoru, nových brzdových destičkách a nerez svodech auto nejenom více řve, ale hlavně mnohem rychleji jede! Po velké porci adrenalinu následoval návrat zpět do Losinky, rozloučení a odjezd domů za tmy. Díky prázdným cestám a rychlejšímu tempu jsem byl doma za hodinku a 45 minut.

Co k celému srazu říci na závěr? Velké díky patří organizátorům, kteří setkání zařídili. Dále také přátelským lidem, jež jsem poznal, a to všech věkových kategorií. To právě oni udělali ze soboty opravdu krásný den plný příjemné zábavy a dobré nálady. S různými tuning srazy a podobnými akcemi, kde se to hemží převážně mladíky mezi 18 a 25 lety, se to naprosto nedá srovnat. Nikdo se nepředváděl, neohrožoval při spanilce ostatní řidiče a zbytečně nedělal „bordel“. A tak nyní lehce závidím pražským Ufounistům, jež podobný sraz mají každý měsíc. Asi si jednou uděláme trochu delší výlet.

8gsraz4

Fotky jsou použité s dovolením autora Petra Žitného.

Napsat komentář