RECENZE: WATCH_DOGS – Mnoho povyku pro nic?

Nebojte, s dílem W. Shakespeara to dnes nemá nic společného. Podíváme se na WATCH_DOGS, jež předcházel obrovský „hype“ ze strany Ubisoftu. Po prvních recenzích a vydání hry ale nadšení opadlo a místo opěvování mistrovského díla podstatná část hráčů a recenzentů zmiňovala něco o řitním otvoru a popelnicích. Proč tomu tak je a jak to vidím já?

E3 , asi nejznámější akce, kde se představují herní novinky následujících měsíců. V roce 2012 nám Ubisoft poprvé ukázal hru WATCH_DOGS. Městská akce ve stylu GTA, ovšem s hackováním. Získávání osobních údajů okolních lidí, ovládání semaforů či nadzemky a do toho všeho i akce se zbraněmi. Vše vypadalo nádherně, hráči byli nadšení a čekali na datum vydání. To se díky novým konzolím a pomalé práci programátorů Ubisoftu uskutečnilo až o 2 roky později. Poslední odložení z konce roku 2013 na jaro 2014 bylo zdůvodněno „vylepšováním detailů pro splnění očekávání“. A čeho jsme se dočkali?

Městská akce s hackováním všeho možného pomocí klávesy Q, grafika bez minimálně 3 speciálních efektů známých z dema z roku 2012, velmi zvláštní ovládání a kolizní model vozidel (vtipný fakt č.1: Všechny trucky alá Ford F-150 mají přední náhon), lehce stereotypní příběh a špatná optimalizace (vtipný / k pláči fakt č.2: Hra jede na PC za 50 tisíc stejně špatně, jako na PC za polovic). Četli-li jste nějakou recenzi, o tomhle všem jste nejspíše věděli. Zklamání hráčů bylo veliké. A ti, jež se nenechali ani jednou z výše uvedených věcí odradit, byli po zásluze potrestání – uPlay (něco jako Steam, jen od Ubisoftu) si vzalo do parády soubor uložené hry a „upravilo“ jej na nepoužitelný (můj případ). Jedinou možností bylo začít hrát hru od začátku, později přišla komunita s dočasnou opravou, jež ale nebyla dokonalá. Včera vyšel patch, jež by měl tuto chybu opravit a navíc přidat lepší optimalizaci hry. Patch měl 58 MB, takže si asi dokážete představit to zlepšení – někteří hlásí AŽ 3(!!!!) FPS, ale zhoršení stutteringu (mini zasekávání se). ubisoftAsi si nyní říkáte, že je hra totální propadák a měla by se dávat zadarmo k pracímu prášku. Ovšem i přes všechny patálie a nesplněné sliby se to hraje opravdu dobře. Pokud se do hraní vžijete a nehledáte chyby na každém kroku, ani si jich nevšimnete. Viděli jste videosrovnání Mafia vs Watch Dogs? Pokud ne, najdete jej na youtube. Popravdě vám řeknu, že jsem většinu zde zmíněných věcí nepostřehl, dokud mi je neukázali. Jedinou věcí, jež mě mrzí a všiml jsem si ji ihned, je „nefunkčnost“ vody – projedete kaluží a nic, žádné vlnky, šplouchání či nějaký náznak fyziky. O to víc odbytá se pak celá hra jeví, když jinak v noci při dešti vypadá fantasticky.

(všechny obrázky ze hry jsou na vysoké nastavení, ultra je pěknější jen v pár téměř nepostřehnutelných detailech a hlavně se nedá hrát.)

Snímek obrazovky (51)S tím souvisí i nádherně zpracované Chicago. Několikrát se mi stalo, že jsem po dokončení jedné příběhové mise asi půl hodiny jen tak procházel městem, kochal se stavbami a hackoval bezbranné davy lidí. Zde si nejvíce všimnete někdy hodně peprného, ale opravdu kvalitního a vtipného překladu.

Snímek obrazovky (41)Po procházce jedu na místo další mise a hle, nějaký pacholek se připojil do mé hry a začal mne hackovat. Je potřeba jej najít a zlikvidovat, což není vždy úplně snadné. Provázání sólo hry s multiplayerem je téměř dokonalé a tvoří podstatnou část hry. Proto jsem názory hráčů, jež si hru „půjčili“ a nemohli hrát MP, nebral vůbec vážně. A hlavně je to opravdu zábava. Na výběr máte hackování, sledování, závody či dešifrování. Hackování a sledování je vždy 1 proti 1, závody a dešifrování je již pro více lidí.

Jak jsem již nakousl v úvodu, ovládání je dosti jednoduché. Hackování pomocí Q, občas menší puzzle při nabourávání sítě nepřátel a hojné využití kamer po celém městě. Celkově ale do sebe vše krásně zapadá a po chvilce si ovládání zamilujete. Osobně využívám klávesnici s myší, ale dá se použít i gamepad. I na arkádové chování aut si zvyknete rychle a s radostí driftujete ulicemi.Snímek obrazovky (40)A nezvykle nakonec – příběh. Psal jsem, že je stereotypní, ovšem to neznamená, že je nudný. Jen nečekejte žádnou převratnou zápletku. Ze začátku jsem více brázdil město než plnil příběhové mise, ovšem po splnění celého prvního aktu (hra jich má 5 s rozdílným počtem misí) mne příběh chytl a šel jsem z mise do mise. Náplň každé mise sestávala z dojetí někam, tam hacknout/sledovat/zabít či omráčit. Nudné mi to ale přijde až nyní, když o tom píši. A pokud vás omrzí příběh, je zde několik možností vyblbnutí v podobě miniher – šachy, soutěž v pití alkoholu, běhání po městě s cílem sbírat mince, virtuální střílení vetřelců, napodobenina Carmageddonu, mechanická pavouk atd. A ještě samozřejmě vedlejší mise, kde můžete zachraňovat nevinné lidi od napadení, likvidovat konvoje či celé gangy a spoustu dalšího. Abych to shrnul, město je plné úkolů či předmětů pro sbírání, takže ani po dohrání kampaně se nudit nebudete.

Za celou dobu hraní WATCH_DOGS jsem se královsky bavil. Občas se objevil tam či onam bug či nedodělek, ale ani ty mě neodradily a sám bych hře dal 8,5/10 bodů. Pokud máte dostatečně výkonný počítač/notebook či některou z konzolí, mohu koupi jedině doporučit.

 

Reklamy

One thought on “RECENZE: WATCH_DOGS – Mnoho povyku pro nic?

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s